Sowa / Owl

Nie wiem co mnie tknęlo na poruszenie akurat tego tematu, ale mam wielce poważny szacunek do sów, są dla mnie ucieleśnieniem nie tylko mądrości, ale także mocy przetrwania, odrodzenia i siły.
Z czym nam sie kojarzą sowy?
oczywiście z mądrością, wiedzą, nauką, magią  ! 
Uważa się je za stworzenia niezwykłe posiadające znaczenie magiczne i tajemnicze, wiele o nich w dawnych podaniach i legendach. Jako ptak mądrości jest wyobrażeniem nauki, proroctwa i nocnych studiów.
Grecy nadali sowie atrybut mądrości, wiedzy i wojny, czyli Ateny, natomiat w ludowych wierzeniach jest symbolem negatywnym, kojarzonym ze śmiercią 
W znaczeniach sennych sowa jest symbolem transformacji.

Niezwykła i tajemnicza




So­wa jest ma­gią la­su,
Ocza­mi no­cy...
Gwiaz­dy w jej oczach płoną
I sreb­rzys­ty Księżyc
broczy.
So­wa jest prze­wod­ni­kiem,
Prze­wod­ni­kiem po mrocznym
borze.
Zap­ro­wadzi Cię tam,
Gdzie świet­li­ki trwają
W swym od­wie­cznym tańcu
I nic ich nie zmorze...
Przez uroczys­ka i cmen­tarze zwierząt,
Pełne zmur­szałych kości,
So­wa za­wie­dzie Cię tam,
Gdzie pras­ta­ra Na­tura gości!

A za naj­dal­szą górą
I naj­dal­szą rzeką,
Może w in­nym
Szu­mile­sie...
Dwie So­wy przy­tulo­ne
puszyście,
Pat­rzą na Księżyc
na nieba
bez­kre­sie...
Złocis­ta sar­na po­deszła cicho
na mgielną po­lanę,
Cieka­wa so­wich rozmów z Księżycem.
A so­wie po­huki­wanie
niech po­zos­ta­nie nienaz­wa­ne!
Co tam usłyszała,
Nikt się nie do­wie
I nie usłyszy...
W jej sar­nich oczach
Miłość się od­bi­ja -
So­wia Ma­gia no­cy!


żródło: http://demonekpaulinka.cytaty.info/

Komentarze